24.01.2009, 16:42
Technischer und politischer druck zu diesem zeitpunkt wird niemandem etwas bringen...(wir verkaufen usw an andere )
U214 genannt papanikolis wird in der griechischen marine landen...so wie die uebrigen Uboote die in griechenland schon gebaut werden.
alles andere ist laecherlich...
jetzt zu eklaeren wie es zu so einem punkt komen konnte...ist nicht zur debate IMO
so etwas zu schlechter propaganda zu benutzen ist laecherlich finde Ich...
jeder sollte im hintergedanken behalten das die griechische armee einer der hauptkunden und cooperates der Deutschen Industrie ist und somiet meine herren und weil es in der griech. reg. wechsel gab (und einen sehr franz. freundlichen) sehe Ich die nachsten bestellungen ausserhalb der Deutschen ind. was mich persoenlich sehr negativ stimmt.
Meine infos sind das rein Persoenliche meinungs verschidenheiten zwischen leitender fuerhung und werke dazu gefuerht hat.
Alles andere was geschrieben wurde stimmt nur zum teil...
resume...
Griechische leitung haette kein geld und so ein schwachsinn...steht hier in keinster weise in frage.
u214 hatte technische probs// diese wurden behoben und die boote werden nun akzeptiert.
sowohl auch die schon im bau (und in sehr fortgeschritennem bau) boote in den griechischen werken .
es ist nicht das erste mal die wir mit der deutschen industrie geschafte machen...und es wird auch nicht das letzte mal...sein.
to be continued
latest...
U214 genannt papanikolis wird in der griechischen marine landen...so wie die uebrigen Uboote die in griechenland schon gebaut werden.
alles andere ist laecherlich...
jetzt zu eklaeren wie es zu so einem punkt komen konnte...ist nicht zur debate IMO
so etwas zu schlechter propaganda zu benutzen ist laecherlich finde Ich...
jeder sollte im hintergedanken behalten das die griechische armee einer der hauptkunden und cooperates der Deutschen Industrie ist und somiet meine herren und weil es in der griech. reg. wechsel gab (und einen sehr franz. freundlichen) sehe Ich die nachsten bestellungen ausserhalb der Deutschen ind. was mich persoenlich sehr negativ stimmt.
Meine infos sind das rein Persoenliche meinungs verschidenheiten zwischen leitender fuerhung und werke dazu gefuerht hat.
Alles andere was geschrieben wurde stimmt nur zum teil...
resume...
Griechische leitung haette kein geld und so ein schwachsinn...steht hier in keinster weise in frage.
u214 hatte technische probs// diese wurden behoben und die boote werden nun akzeptiert.
sowohl auch die schon im bau (und in sehr fortgeschritennem bau) boote in den griechischen werken .
es ist nicht das erste mal die wir mit der deutschen industrie geschafte machen...und es wird auch nicht das letzte mal...sein.
Zitat:Trotz aller behaupteten Unzulänglichkeiten des „deutschen“ U-Bootes scheint man in Griechenland mit den U-Booten Typ 214 durchaus nicht unzufrieden. Mit den von Hellenic Shipyards gebauten, technisch gleichen Booten gibt es ganz offenbar keinerlei Probleme, auch wenn der Bau des dritten gebauten Bootes sich (aus finanziellen Gründen ?) derzeit verzögert. Man will wohl sogar noch weitere bestellen
Zitat:UPDATE 2-Greece launches talks for French frigates, copterssoviel zu ...Sie haben kein geld...lol
By Daniel Flynn
ATHENS, Jan 22 (Reuters) - Greece will launch bilateral talks with France to buy six Fremm-type frigates and 15 Super Puma (EAD.PA) search-and-rescue helicopters, the Greek defence minister said on Thursday.
Vangelis Meimarakis told reporters Greece should also place an order for new fighter jets this year, though he did not specify the size of the order or the possible defence contractors involved.
"The green light has been given for talks between Greece and France for a bilateral agreement to purchase six Fremm-type frigates, made by ... Armaris (TCFP.PA)," Meimarakis told reporters.
"Also, the purchase of 15 search-and-rescue Super Puma helicopters will be discussed," he added, without providing further details.
The minister said Greece was trying to renegotiate the contract for a German-built submarine, the Papanikolis, due to persistent technical problems.
The vessel was purchased from Germany's ThyssenKrupp (TKAG.DE) as part of a four-submarine contract, reportedly worth around 4 billion euros ($5.19 billion), but Greek officials have complained it failed to meet anti-sonar specifications.
With defence budgets being squeezed by the global downturn, the Greek fighter contract is likely to be much sought after. The order has been delayed for years by budgetary constraints following the expense of staging the 2004 Olympic Games.
Simmering tensions with neighbouring Turkey have kept Greece's defence budgets high. The 2009 budget foresees 2.2 billion euros in spending on arms purchases.
French officials have said France has been involved in unofficial discussions to sell Greece its new high-tech Rafale fighter, made by Dassault Aviation (AVMD.PA).
However, industry sources say it faces competition from the German-built Eurofighter Typhoon (EAD.PA)BA.L and the F-16 plane manufactured by Lockheed-Martin (LMT.N).
Greece, which is lobbying its EU partners in its name dispute with neighbouring Macedonia, has in the past tended to spread military contracts among its diplomatic allies. ($1=.7706 Euro) (Reporting by Daniel Flynn; Editing by Sharon Lindores)
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLM66288720090122">www.reuters.com/article/rbssIndustryMat ... 8720090122</a><!-- w -->
to be continued
latest...
Zitat:09:33 GMT, January 23, 2009 The Greek defence minister, Evangelos Meimarakis has indicated that the Government Council on Foreign Affairs and National Defense (KYSEA) has given the green light for the MoD to proceed with negotiations with France for the purchase of six FREMM type frigates as well as 15 Super Puma search and rescue helicopters.to be continued...
The Hellenic Navy has a long-standing requirement for a new class of air defence frigates, and an interest in principle towards a modified version of the Franco-Italian FREMM frigate design has been known for several years. The Ministers announcement, however, indicates that the programme is now to proceed to the negotiating phase.
The Greek government intends for all six ships to be built in Greece with French technical assistance, which however does pose a particularly intriguing problem. The only shipyard in Greece which is currently capable of building frigate-size warships is Hellenic Shipyards in Skaramanga, which however happens to be owned 100% by the German TKMS concern. For Hellenic Shipyards to become responsible for the Greek FREMM programme, it would require for Frances DCNS to be willing and prepared to transfer all their designs, building technologies, costing procedures and so on to their bitter rival TKMS a very unlikely proposition to say the least.
The only way out this conundrum would be for the Greek Government to appoint the other naval shipyard in Greece, Eleuysis Shipyards as the main contractor for the FREMM programme. Eleuysis however cannot currently build ships larger than a corvette, and thus would need to be expanded at a significant cost. Alternatively, the government could perhaps try and convince TKMS to sell Hellenic Shipyards back to the State or another private investor.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.defpro.com/daily/details/229/">http://www.defpro.com/daily/details/229/</a><!-- m -->