10.08.2009, 13:38
... man wird sehen...
der
Vorteil eines MEKO MESHD Konzepts
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.europeansecurityanddefence.info/Ausgaben/2008/3_2008/05_Bohlayer_Ball%e9/Bohlayer_Ball%e9_Kaeding_ESD_0308.pdf">http://www.europeansecurityanddefence.i ... D_0308.pdf</a><!-- m -->
wäre, dass man es auch gut als eine Art Versorgungsschiff bzw. Einsatzgruppenversorger verkaufen könnte, welches dann natürlich auch als LHD genutzt werden könnte...
wenn man diese eierlegende Wollmilchsau für nen Stückpreis von 200-300 Mio bekommen könnte... dann könnte man wirklich auch gut mit damit argumentieren, dass es auch als EGV genutzt werden kann und dass diese eh benötigt würden...
der
Vorteil eines MEKO MESHD Konzepts
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.europeansecurityanddefence.info/Ausgaben/2008/3_2008/05_Bohlayer_Ball%e9/Bohlayer_Ball%e9_Kaeding_ESD_0308.pdf">http://www.europeansecurityanddefence.i ... D_0308.pdf</a><!-- m -->
wäre, dass man es auch gut als eine Art Versorgungsschiff bzw. Einsatzgruppenversorger verkaufen könnte, welches dann natürlich auch als LHD genutzt werden könnte...
Zitat:Supply Ship
In its role as supply ship, MEKO™ MESHD
features the capabilities of a combat support
ship for supporting a task force with POL and
supplies, spare parts and ammunition. The dead
load in the supply (AOR) role comes here to
(Figure 10)
• 3 helicopters
• 6,440 tons of fuel
• 320 tons of supplies
• 250 tons of ammunition.
Zitat:Amphibious Operations
For amphibious operations the MEKO™
MESHD has been configured in the function capabilities
of an LHD. Aside from the dock,
MEKO™ MESHD is additionally also equipped
with two Davit stations for boats and landing vehicles
up to deadweight of 35 tons. It is thus possible
to carry along two additional landing boats
of the LCM-6 class aside from the two LCM-8
transported in the dock. These LCM-6 have a
dead load of 30 to 35 tons and a loading platform
which allows to transport even medium-size armored
vehicles, e.g. a PUMA infantry fighting
vehicle (IFV) in Protection State A. In this respect,
the MEKO™ MESHD has in this role the
standard four landing boats for the transport of
medium-size and heavy vehicles.
Here, the dead weight in the LHD role is as
follows (Figure 11):
• Accommodations for 750 military personnel
(about 1 battalion)
• Containerized field kitchen
• Containerized mess hall with 300 seats
• Containerized “light” rescue center
• Containerized command center for joint operations
• 14 type NH-90 or EH-101 helicopters; 1,960
sqm for 120 vehicles (excl. Dock area)
• 2 LCM-8 in dock
• 240 tons of supplies
• 360 tons of fuel (POL) for motor vehicles
• 290 tons of aviation fuel.
Apart from that it is possible to carry along
even additional mission modules that will be
“activated” only after disembarkation of troops
and vehicles. It is thus possible to extend e.g.
the capabilities of the rescue center “light” by
additional hospital modules.
wenn man diese eierlegende Wollmilchsau für nen Stückpreis von 200-300 Mio bekommen könnte... dann könnte man wirklich auch gut mit damit argumentieren, dass es auch als EGV genutzt werden kann und dass diese eh benötigt würden...