24.05.2010, 00:19
@phantom,
F35: Die Flugeigenschafften sind bekannt, die F35 ist bedeutend Langsammer als die F22 und nur Halb so wendig in Dog Figth Chancenloss gegen jeden potenziellen Gegner. Das USAF Magazin (keine schlechte Quelle) schrieb zur F35 folgendes.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-magazine.com/MagazineArchive/Pages/2008/December%202008/1208edit.aspx">http://www.airforce-magazine.com/Magazi ... 8edit.aspx</a><!-- m -->
“The demise of the F-22 explains the weakening of USAF’s grip on air dominance. Without sufficient numbers of this potent, world-beating fighter, all other elements of the air dominance mission are put at risk.
It is doubtful that, lacking F-22 support, much can be accomplished by other Air Force fighters, including the other "fifth generation" stealth aircraft, the F-35.
Not everyone agrees with this assessment, of course. Some in DOD think of the F-22 and F-35 as being interchangeable, and that more Raptors aren’t needed.
That, in fact, is the view of Pentagon chief Robert M. Gates and his top aide, Deputy Secretary of Defense Gordon England. Both would sacrifice more F-22s to protect the F-35. Here are, however, some reasons to doubt their analysis:
¾ Stealth. The F-35’s all-aspect signature is much bigger than the F-22’s in key bands and against certain threats.
¾ Speed. The F-22’s top speed of Mach 2 exceeds that of the F-35.
¾ Supercruise. The F-22 can hit mid-Mach 1 speeds without resorting to fuel-gulping afterburners. The F-35 cannot.
¾ Altitude. The F-22 flies combat profiles at 50,000 feet; the F-35 employs at 30,000 feet.
¾ Weapons. The F-22, with a full bomb load, can carry four air-combat weapons in stealth mode. The F-35 can carry only two.
¾ Agility. The F-22 features vectored thrust and can turn at twice the rate of an F-35.
None of this is a military secret; from the start, the F-35 was conceived as the less-potent, less-costly "low" part of a "high-low" fighter mix. It may prove to be a stellar performer, but these weaknesses could make a huge difference in battles with the air arm of a near-peer such as China or Russia.”
Zum Radar:
APG-81
1: 1,000 TR Module
2: Operative Reichweite 100 Meilen (Angabe von Hersteller)
3: Optimierung auf Boden Fähigkeiten (Angabe von Hersteller)
F22: Ich denke überlegene Flugeigenschaften und Überlegener Stealth ist an sich klar und muss nicht mehr genau erwähnt werden.
Radar: APG-77
1: 1500-2000 TR Module (Also 500 -1000 mehr jäh nach Quelle)
2: Operative Reichweite 180 nautische Meilen (Angabe von Janes
Defence)
3: Optimiert auf Luft-Luft Kämpfe (Hersteller Angaben)
Janes Defence schrieb auch:
“In addition to the normal Search, Track-While Scan (TWS), Multiple Target Track and Dogfight modes, the radar incorporates an ultra-high resolution target recognition mode, offering centimetric resolution at the extremes of its range envelope. Returns generated by the ultra-high resolution mode are matched to an onboard library to facilitate Non-Co-operative”
Das am allem Bedeutendste Defizit der F35 ist aber ihr Stealth, die F35 ist nämlich auch für einen Leihen zu erkennen nicht wirklich Stealth sondern nur aus gewissen Winkeln als LO Flugzeug zu bezeichnen, ursprünglich war sie zwar als echtes LO Flugzeug geplant was aber aufgrund steigender Kosten und massiver Technischer Probleme 2004 verworfen wurde. Die F35 ist genaugenomen nur Frontal LO, von Hinten ist sie eine F16 da ihr ein Stealth Optimiertes Triebwerk fehlt, die PAK FA steht da auch nicht besser dar, diese ist aber noch ein Prototyp und wird in Zukunft erst ihre richtigen Triebwerke erhalten.
Zweites Riesen Problem der F35 ist ihre gewaltige IR Signatur, diese liegt schon daher nahe da der F135 das Heißeste und stärkste Treibwerk der Welt ist, die Folgen bekommt grad das USMC und die USN zu spüren die angeblich sich den Kopf über eine neue Isolierung für seine Träger überlegt . Moderne russische und Chinesische IRST Systeme dürften keine Schwierigkeit haben die F35 zu erfassen und das schon heute die Zukunft schaut noch Dunkler aus. Und in übrigen selbst die J10B hat schon ein IRST System installiert, Russische Flugzeuge haben dies sowieso standardmäßig.
F35: Die Flugeigenschafften sind bekannt, die F35 ist bedeutend Langsammer als die F22 und nur Halb so wendig in Dog Figth Chancenloss gegen jeden potenziellen Gegner. Das USAF Magazin (keine schlechte Quelle) schrieb zur F35 folgendes.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-magazine.com/MagazineArchive/Pages/2008/December%202008/1208edit.aspx">http://www.airforce-magazine.com/Magazi ... 8edit.aspx</a><!-- m -->
“The demise of the F-22 explains the weakening of USAF’s grip on air dominance. Without sufficient numbers of this potent, world-beating fighter, all other elements of the air dominance mission are put at risk.
It is doubtful that, lacking F-22 support, much can be accomplished by other Air Force fighters, including the other "fifth generation" stealth aircraft, the F-35.
Not everyone agrees with this assessment, of course. Some in DOD think of the F-22 and F-35 as being interchangeable, and that more Raptors aren’t needed.
That, in fact, is the view of Pentagon chief Robert M. Gates and his top aide, Deputy Secretary of Defense Gordon England. Both would sacrifice more F-22s to protect the F-35. Here are, however, some reasons to doubt their analysis:
¾ Stealth. The F-35’s all-aspect signature is much bigger than the F-22’s in key bands and against certain threats.
¾ Speed. The F-22’s top speed of Mach 2 exceeds that of the F-35.
¾ Supercruise. The F-22 can hit mid-Mach 1 speeds without resorting to fuel-gulping afterburners. The F-35 cannot.
¾ Altitude. The F-22 flies combat profiles at 50,000 feet; the F-35 employs at 30,000 feet.
¾ Weapons. The F-22, with a full bomb load, can carry four air-combat weapons in stealth mode. The F-35 can carry only two.
¾ Agility. The F-22 features vectored thrust and can turn at twice the rate of an F-35.
None of this is a military secret; from the start, the F-35 was conceived as the less-potent, less-costly "low" part of a "high-low" fighter mix. It may prove to be a stellar performer, but these weaknesses could make a huge difference in battles with the air arm of a near-peer such as China or Russia.”
Zum Radar:
APG-81
1: 1,000 TR Module
2: Operative Reichweite 100 Meilen (Angabe von Hersteller)
3: Optimierung auf Boden Fähigkeiten (Angabe von Hersteller)
F22: Ich denke überlegene Flugeigenschaften und Überlegener Stealth ist an sich klar und muss nicht mehr genau erwähnt werden.
Radar: APG-77
1: 1500-2000 TR Module (Also 500 -1000 mehr jäh nach Quelle)
2: Operative Reichweite 180 nautische Meilen (Angabe von Janes
Defence)
3: Optimiert auf Luft-Luft Kämpfe (Hersteller Angaben)
Janes Defence schrieb auch:
“In addition to the normal Search, Track-While Scan (TWS), Multiple Target Track and Dogfight modes, the radar incorporates an ultra-high resolution target recognition mode, offering centimetric resolution at the extremes of its range envelope. Returns generated by the ultra-high resolution mode are matched to an onboard library to facilitate Non-Co-operative”
Das am allem Bedeutendste Defizit der F35 ist aber ihr Stealth, die F35 ist nämlich auch für einen Leihen zu erkennen nicht wirklich Stealth sondern nur aus gewissen Winkeln als LO Flugzeug zu bezeichnen, ursprünglich war sie zwar als echtes LO Flugzeug geplant was aber aufgrund steigender Kosten und massiver Technischer Probleme 2004 verworfen wurde. Die F35 ist genaugenomen nur Frontal LO, von Hinten ist sie eine F16 da ihr ein Stealth Optimiertes Triebwerk fehlt, die PAK FA steht da auch nicht besser dar, diese ist aber noch ein Prototyp und wird in Zukunft erst ihre richtigen Triebwerke erhalten.
Zweites Riesen Problem der F35 ist ihre gewaltige IR Signatur, diese liegt schon daher nahe da der F135 das Heißeste und stärkste Treibwerk der Welt ist, die Folgen bekommt grad das USMC und die USN zu spüren die angeblich sich den Kopf über eine neue Isolierung für seine Träger überlegt . Moderne russische und Chinesische IRST Systeme dürften keine Schwierigkeit haben die F35 zu erfassen und das schon heute die Zukunft schaut noch Dunkler aus. Und in übrigen selbst die J10B hat schon ein IRST System installiert, Russische Flugzeuge haben dies sowieso standardmäßig.