08.01.2013, 08:34
@Nightwatch
Deine Argumentation halt ich zum Teil für völlig absurd. Pflück das aber nicht mehr im Detail auseinander, weil wir schon x-mal um die gleichen Themen gerungen haben.
- Die Luftabwehr wirst du in Zukunft nicht mehr von aussen abschälen können, weil die Taktik die sich in Bosnien bewährt hat, von allen moderneren Staaten/Armeen angewandt werden kann. Die Luftabwehr wird ihre Radare nicht mehr permanent angeschaltet haben. Es wird so sein, dass du dich zu keiner Zeit sicher sein kannst, dass ein Sektor frei geräumt wurde. Das wiederum heisst, dass kein Legacy-Flugzeug über diesem Szenario funktionieren kann.
. Das bewirkt dass du viele Stealth-Drohnen für SEAD-Einsätze brauchst, zu was du dann auch noch Legacy-Flugzeuge brauchst, ist mir schleierhaft. Für die grössere Bobenlast hat man dann eine X-47 oder die F-35 und sicher keine FB-22.
Ein guter Artikel, ein paar Vergleiche zur F-22 sind auch sehr interessant. Diverse Speziaflugzeuge kann man ersatzlos streichen, darauf wird auch eingegangen.
http://www.airforce-magazine.com/Magazin...ghter.aspx
Deine Argumentation halt ich zum Teil für völlig absurd. Pflück das aber nicht mehr im Detail auseinander, weil wir schon x-mal um die gleichen Themen gerungen haben.
- Die Luftabwehr wirst du in Zukunft nicht mehr von aussen abschälen können, weil die Taktik die sich in Bosnien bewährt hat, von allen moderneren Staaten/Armeen angewandt werden kann. Die Luftabwehr wird ihre Radare nicht mehr permanent angeschaltet haben. Es wird so sein, dass du dich zu keiner Zeit sicher sein kannst, dass ein Sektor frei geräumt wurde. Das wiederum heisst, dass kein Legacy-Flugzeug über diesem Szenario funktionieren kann.
. Das bewirkt dass du viele Stealth-Drohnen für SEAD-Einsätze brauchst, zu was du dann auch noch Legacy-Flugzeuge brauchst, ist mir schleierhaft. Für die grössere Bobenlast hat man dann eine X-47 oder die F-35 und sicher keine FB-22.
Ein guter Artikel, ein paar Vergleiche zur F-22 sind auch sehr interessant. Diverse Speziaflugzeuge kann man ersatzlos streichen, darauf wird auch eingegangen.
http://www.airforce-magazine.com/Magazin...ghter.aspx
Auszüge aus dem Artikel schrieb:When it comes to maintainable stealth design, the F-35 represents the state of the art, O’Bryan said, superior even to the F-22 Raptor, USAF’s top-of-the-line air superiority aircraft.
The F-22 requires heavy doses of regular and expensive low observable materials maintenance. F-35 stealth surfaces, by contrast, are extremely resilient in all conditions, according to the Lockheed team.
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O’Bryan took skeptical note of other fighter makers’ boastings that they have reduced by up to 75 percent the radar signatures of their fourth generation aircraft. He finds the claim perplexing; their original signatures are so massive, he says, that even a 75 percent reduction still leaves a huge radar return. These uprated fighters are visible within the maximum range of adversary air-to-air missiles, he said.
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China and Russia have recognized the fallacy of trying to make a silk stealth purse out of a nonstealthy sow’s ear. That is why China is vigorously pursuing the J-20 and Russia the PAK-FA stealth fighter designs. If their programs pan out as expected, said O’Bryan, "fourth gen airplanes are really going to be at a serious disadvantage" against them
"You basically haven’t really done anything, in terms of a practical tactical advantage against an enemy," said the Lockheed official.
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O’Bryan certainly couldn’t go into the subject of the fighter’s EW/EA suite in any detail, or the way it might coordinate with specialized aircraft such as the E-3 Airborne Warning and Control System, RC-135 Rivet Joint, E-8 JSTARS, or EA-18G Growler jammer aircraft.
He did say, however, that F-35 requirements call for it to go into battle with "no support whatever" from these systems.
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The fighter’s version 3.0 automatic target recognition software won’t be able to distinguish one kind of battle tank from another. However it will be able to pluck out the mobile surface-to-air missile system from a forest of other kinds of vehicles.
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When it comes to electronic combat, the F-35A will make possible a new operational concept, O’Bryan said. The goal is not to simply suppress enemy air defenses. The goal will be to destroy them.
"I don’t want to destroy a double-digit SAM for a few hours," he said. "What we’d like to do is put a 2,000-pound bomb on the whole complex and never have to deal with that ... SAM for the rest of the conflict."
At present, that is difficult to do. Adversaries, O’Bryan pointed out, recognize that the basic American AGM-88 High-Speed Anti-Radiation Missile has a light warhead able to do little more than damage an air defense array. Thus, they have adapted to the threat by deploying spare arrays with their mobile systems.
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If you survive a modern dogfight, O’Bryan claimed, "it’s based on the countermeasures you have, not on your ability to turn."