31.01.2013, 10:28
@phantom: du widersprichst dir hier ständig selbst... lies doch bitte deine eigenen Links...
der Eufi liegt bei 120 Mio... und die F-35 liegt momentan LOT5 Baulos bei ca 230 MIo.... und die letzten Lose sind trotz höherer Stückzahl immer teurer geworden... daher ist es meiner Meinung nach schon positiv geschätzt wenn die F-35 auf 150 Mio Stückpreis runtergeht...
ursrünglich hat man mit Stückkosten von 60 Mio geplant...
Bei 60Mio hätte auch eine Beschaffung von 2500 Stück Sinn gemacht... bei mindestens 3 fachen kosten ist die nicht mehr der Fall .... PUNKT
nun mal wieder was neues zur "Lesitung" der F35
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flightglobal.com/news/articles/reduced-f-35-performance-specifications-may-have-significant-operational-impact-381683/">http://www.flightglobal.com/news/articl ... ct-381683/</a><!-- m -->
das hört sich nicht gut an...
dieser Punkt dürfte die F35 befürworter wieder positver stimmen...
jedoch folgt hier eine Aussage die ich hier auch immer wieder postuliere
was die F35 letztendlich leistet steht noch in den STernen...
wird Stealth und eine gute Sensorausstattung ausreichen um alles andere in jeder Situation in den Schatten stellen zu können?
Das wissen anscheinend nicht mal die Experten...
was man sagen kann ist dass die Maschinen weniger leisten und sehr viel mehr kosten als geplant.... und daher darf man meiner Meinung nach das Programm in Frage stellen
der Eufi liegt bei 120 Mio... und die F-35 liegt momentan LOT5 Baulos bei ca 230 MIo.... und die letzten Lose sind trotz höherer Stückzahl immer teurer geworden... daher ist es meiner Meinung nach schon positiv geschätzt wenn die F-35 auf 150 Mio Stückpreis runtergeht...
ursrünglich hat man mit Stückkosten von 60 Mio geplant...
Bei 60Mio hätte auch eine Beschaffung von 2500 Stück Sinn gemacht... bei mindestens 3 fachen kosten ist die nicht mehr der Fall .... PUNKT
nun mal wieder was neues zur "Lesitung" der F35
Zitat:The US Department of Defense's decision to relax the sustained turn performance of all three variants of the F-35 was revealed earlier this month in the Pentagon's Director of Operational Test and Evaluation 2012 report. Turn performance for the US Air Force's F-35A was reduced from 5.3 sustained g's to 4.6 sustained g's. The F-35B had its sustained g's cut from five to 4.5 g's, while the US Navy variant had its turn performance truncated from 5.1 to five sustained g's. Acceleration times from Mach 0.8 to Mach 1.2 were extended by eight seconds, 16 seconds and 43 seconds for the A, B and C-models respectively. The baseline standard used for the comparison was a clean Lockheed F-16 Block 50 with two wingtip Raytheon AIM-120 AMRAAMs. "What an embarrassment, and there will be obvious tactical implications. Having a maximum sustained turn performance of less than 5g is the equivalent of an [McDonnell Douglas] F-4 or an [Northrop] F-5," another highly experienced fighter pilot says. "[It's] certainly not anywhere near the performance of most fourth and fifth-generation aircraft."
At higher altitudes, the reduced performance will directly impact survivability against advanced Russian-designed "double-digit" surface-to-air missile (SAM) systems such as the Almaz-Antey S-300PMU2 (also called the SA-20 Gargoyle by the North Atlantic Treaty Organization), the pilot says. At lower altitudes, where fighters might operate in for the close air support or forward air control role, the reduced airframe performance will place pilots at increased risk against shorter-range SAMs and anti-aircraft artillery.
Most egregious is the F-35C-model's drastically reduced transonic acceleration capabilities. "That [43 seconds] is a massive amount of time, and assuming you are in afterburner for acceleration, it's going to cost you even more gas," the pilot says. "This will directly impact tactical execution, and not in a good way."
Pilots typically make the decision to trade a very high rate of fuel consumption for supersonic airspeeds for one of two reasons. "They are either getting ready to kill something or they are trying to defend against something [that's trying to kill] them," the pilot says. "Every second counts in both of those scenarios. The longer it takes, the more compressed the battle space gets. That is not a good thing."
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flightglobal.com/news/articles/reduced-f-35-performance-specifications-may-have-significant-operational-impact-381683/">http://www.flightglobal.com/news/articl ... ct-381683/</a><!-- m -->
das hört sich nicht gut an...
Zitat:Lockheed, for its part, maintains that the F-35 has performance superior to that of any "legacy" fighter at high altitudes. "Having flown over 4000 hours in fighter jets, I will tell you the F-35's capability at altitude, mostly driven by the internal carriage of those weapons, as a combat airplane, this airplane exceeds the capabilities of just any legacy fighter that I'm familiar with in this kind of regime," says Steve O'Bryan, the company's business development director for the F-35 during a January interview.
dieser Punkt dürfte die F35 befürworter wieder positver stimmen...
jedoch folgt hier eine Aussage die ich hier auch immer wieder postuliere
Zitat:But much of the discussion is theoretical at this point, the F-35 has not been operationally tested, nor have tactics been developed for the aircraft's usage. How the aircraft will eventually fare once fully developed and fielded is an open question.
was die F35 letztendlich leistet steht noch in den STernen...
wird Stealth und eine gute Sensorausstattung ausreichen um alles andere in jeder Situation in den Schatten stellen zu können?
Das wissen anscheinend nicht mal die Experten...
was man sagen kann ist dass die Maschinen weniger leisten und sehr viel mehr kosten als geplant.... und daher darf man meiner Meinung nach das Programm in Frage stellen