20.02.2024, 13:24
Anscheinend plant man den Bau eines Flugzeugträgers (also keines Drohnenträgers wie die Anadolu). Im Gespräch ist wohl ein Schiff von 285 m Länge und rund 60.000 ts, also etwa im Bereich der Queen-Elizabeth-Klasse...
Ich frage mich nur, was die Theorie dahinter ist? Alleine für das östliche Mittelmeer oder das Schwarze Meer wäre das völlig überzeichnet und rausgeworfenes Geld, ein "weißer Elefant" von eingeschränktem Nutzen. Also wäre die Frage, welche Aufgabenfelder das Schiff wo übernehmen soll?
Schneemann
Zitat:Design of the Turkish Aircraft Carrier Unveiledhttps://www.turdef.com/article/design-of...r-unveiled
The future ship, as expected, is significantly larger than TCG ANADOLU LHD at 285 m length and 60000 tonnes displacement. The officials have stated that the new ship will be larger to accommodate more aircraft.
What aircraft type will be used hasn't been disclosed, but a few KAAN fighter jets can be observed on the deck. [...] It is stated that the operation type of aircraft will be Short Takeoff But Arrested Landing (STOBAR), used on Russian, Indian and early Chinese aircraft carriers. Instead of the catapult-assisted takeoff, this method is simpler and cheaper as a partially up-curved runway is used instead of a catapult. [...] A Combined Gas Turbine and Gas Turbine (COGAG) propulsion system will be used to provide a speed of 25 knots. Another case of Turkiye's use of COGAG propulsion on a large-sized warship is the DİMDEG logistic support ships. The design goal can explain why all-turbine propulsion must have the large-sized ships keep up with their escorts.
Ich frage mich nur, was die Theorie dahinter ist? Alleine für das östliche Mittelmeer oder das Schwarze Meer wäre das völlig überzeichnet und rausgeworfenes Geld, ein "weißer Elefant" von eingeschränktem Nutzen. Also wäre die Frage, welche Aufgabenfelder das Schiff wo übernehmen soll?
Schneemann