(Luft) Lockheed Martin SR-72
#1
Bislang, dies nun sehr vorsichtig ausgedrückt meinerseits, ein recht spekulatives Thema. Es findet sich generell recht wenig über dieses "Ding".

Aber nach dem gegenwärtigen Stand besteht zumindest die Möglichkeit, dass der Nachfolger der legendären Lockheed SR-71 noch in diesem Jahrzehnt flügge wird. Über den "Son of Blackbird" wird leider wenig in einschlägigen Quellen berichtet (wen wundert es?), ich erspare sie euch mal hier, aber wenn die freie Welt Glück haben sollte (und diese Formulierung meine ich durchaus ernst), dann geht dieses supersonische Mach-5-UAV - um ein solches soll es sich angeblich handeln gemäß Aviation Week & Space Technology - noch ab 2025 in die Prototypen-Phase...

Eine alte (und sehr spekulative) Meldung - von 2017:
Zitat:Lockheed Confirms Secretive SR-72 Hypersonic Plane Will Be Made

On June 7, Lockheed Martin’s Advanced Development Programs (ADP), also known as Skunk Works, revealed new information about their hypersonic technologies. Specifically, they discussed the successor to the SR-71 Blackbird reconnaissance aircraft: the SR-72, a strike and reconnaissance aircraft. The SR-72 tops Mach 6, and is currently in development within the advanced aircraft-development division. According to Lockheed Martin’s statements to Aviation Week, hypersonic technologies, including a combined cycle propulsion system that blends a rocket engine and a supersonic jet engine, are sufficiently advanced to allow the planned SR-72 project to begin. [...] Lockheed believes they’ll be flying an FRV in the early 2020s, while the SR-72 will probably be airborne by 2030. As more details and information about the first flights are revealed, we should see more of the fascinating details of the SR-72.
https://futurism.com/lockheed-confirms-s...ll-be-made

Schneemann
Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
Lockheed Martin SR-72 - von Schneemann - 10.12.2021, 00:46
RE: Lockheed Martin SR-72 - von Schneemann - 28.01.2022, 20:42
RE: Lockheed Martin SR-72 - von Schneemann - 07.05.2022, 11:52
RE: Lockheed Martin SR-72 - von Nightwatch - 07.05.2022, 19:53

Gehe zu: