US Armee // Neues Gerät für Afghanistan
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Balmong schrieb:Ein Dingo wurde aber auch schon in Afghanistan durch eine Sprengfalle zerstört und die Bundeswehrsoldaten darin getötet. Ein MRAP hält nur eine bestimmte Sprengstoffmenge aus, es ist aber in Afghanistan kein Problem mehr als die maximale Menge zu vergraben. Deshalb bauen die Amerikaner wieder mehr Humvees als MRAPS. Der Panzerschutz am Boden geht außerdem auf Kosten der Fähigkeit sich gegen Angriffe zu wehren. Diese Fahrzeuge sind ziemlich hoch und deshalb leichte Ziele, die Seitenpanzerung ist dünner und die Panzerglasscheiben sehen auch nicht vertrauenswürdig aus wenn der Feind eine RPG über der Schulter trägt.

Stimmt nicht, die US Army wird 2010 zum letzten mahl Hummvees bestellen, ab da werden sie durch MARPs und JTLVs ersetzt werden. Der Hummvee hat seine Zeit nun hinter sich er möge in Frieden altern.

Quintus Fabius schrieb:Was aber ja nicht unbedingt überraschend ist. Überraschend ist eher, wieviele Angriffe erfolgreich abgewehrt wurden.


Was nun den Dingo angeht so ist dieser aber kaum Angegriffen worden, was auch daran liegt das sich die Bundeswehr in sicheren Norden verkrochen hat. Der MARP hat sich da besser bewehrt, da er auf bedeutend mehr Sprengfahlen gefahren ist, ohne dass es einen totalen Verlust der Mannschaft gab.

Was nun Minengeschützte Personen Transporter angeht, so sehe ich für diese Fahrzeuge gerade für den MARP aber keine Zukunft. Wen der Krieg in Afghanistan vorbei ist wird man die MARPs ausmustern und verschenken, da diese Fahrzeuge echten Krieg eher unbrauchbar sind da zu schwer, zu langsam und zu unhandlich. Es gibt aber zwei aktuelle Neuigkeiten hinsichtlich von Fahrzeugen in der US Armee:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dodbuzz.com/2010/02/10/army-rolls-out-new-stryker/">http://www.dodbuzz.com/2010/02/10/army- ... w-stryker/</a><!-- m -->

Zitat:Army Rolls Out New Stryker

The Army is working on a new and improved version of its Stryker wheeled vehicle, given the designation Stryker A1, intended to boost its performance with a more powerful engine, beefier transmission and suspension, better brakes as well as adding a new sensor suite, high-​​tech shot detection and location system, an upgraded communications network and an improved remotely operated weapons turret.

The Army plans to spend $134 million on the upgraded eight-​​wheeled vehicle in 2011, according to service budget documents, and nearly $880 million over the next five years. The designation A1 is typically added to Army vehicle names as they go through various iterations and improvement packages such as the M1A1 Abrams, the M1A2, etc.

One of the major enhancements to the Stryker A1 will be to lift the vehicle higher off the ground so that it’s better protected against IED blasts. The Stryker has gained a lot of weight since its initial rollout when it was realized that its thin armor, intended to provide protection only up to 12.7mm machine gun rounds and high-​​explosive fragments, did not provide sufficient protection against the two most omnipresent anti-​​armor weapons in irregular wars: the IED and the rocket propelled grenade.

To protect against RPGs, the Army added “steel cage” bolt-​​on slat armor (and then aluminum) around the Stryker’s hull. The cage either deflects or prematurely detonates the rocket’s warhead before it can punch a hole through the hull and into the crew compartment. As IEDs became the insurgent weapon of choice in Iraq, the Army added a 2 inch think belly plate to the Stryker.

The armor packages added nearly 2 ½ tons to the 20 ton Stryker’s weight, severely taxing the engine and transmission and weighing it down. Ground clearance was much reduced. Battlefield experience has shown the importance of getting as much clearance as possible between a vehicle’s belly and the IED or mine blast so that blast effects are absorbed by the suspension and drive train rather than the crew compartment. The vehicle’s off-​​road mobility was also challenged as it added weight.....


und

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dodbuzz.com/2010/02/12/fmtv-contract-stays-with-oshkosh/">http://www.dodbuzz.com/2010/02/12/fmtv- ... h-oshkosh/</a><!-- m -->

Zitat:FMTV Contract Stays With Oshkosh

The Army has decided that Oshkosh will keep the $3 billion contract to build the Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV). The company won the contract last summer in a surprise win, beating out competitors BAE Systems, which had previously built the trucks, and Navistar. Both losing companies promptly filed a protest, which was upheld by the Government Accountability Office, leading the Army to issue a stop work order on the contract.

Following GAO’s recommendations, the Army again reviewed the three competing bids and determined the contract to build up to 23,000 vehicles and trailers would remain with Oshkosh. The Army has lifted the stop work order, according to an Oshkosh press release issued today.....
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