03.04.2013, 13:31
Zitat:phantom schrieb:Zahlen seit 1991. :mrgreen:Wenn die Zahlen ein Typ wie du auswertet, dann kommt er selbstverständlich zu dieser Gewichtung. :lol:
Zitat:Beleg: Seit 1991 sind 2/3 aller realen Luftkämpfe im Luftnahkampf entschieden worden.Zeig doch mal diese Statistik, in welchen Kriegen soll das gewesen sein? Im Golfkrieg waren z.B. fast ausnahmslos AIM-7/AMRAAM Abschüsse, obwohl man mit die AIM-9 ja auch in den Einätzen dabei hatte.
Hier ist die Studie der Rand-Corporation:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mossekongen.no%2Fdownloads%2F2008_RAND_Pacific_View_Air_Combat_Briefing.pdf&ei=3NFWUc37LseBtAaT84DwBQ&usg=AFQjCNGU6dtbDZWTL6WmCwiAuTR8wWhd-Q&sig2=lGaNzNDrk7NnGvydO4TcqA&bvm=bv.44442042,d.Yms">https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q= ... 2042,d.Yms</a><!-- m -->
Zitat:5g bei was? 5g bezieht sich auf eine bestimmte Höhe bei Gewicht X, die F-35 selbstverständlich 9g fähig. Meinst du eigentlich dass der EF bei voller Zuladung und grosser Höhe 9g ziehen kann. Du hast keinen Schimmer, sorry das soll nicht beleidigend sein. Du nimmst dir einfach eine Zahl und setzt die unreflektiert und inkompetent in den Kontext.
In Punkto G-Beschleunigung muss ich Dir widersprechen:
Zitat:The US Department of Defense's decision to relax the sustained turn performance of all three variants of the F-35 was revealed earlier this month in the Pentagon's Director of Operational Test and Evaluation 2012 report. Turn performance for the US Air Force's F-35A was reduced from 5.3 sustained g's to 4.6 sustained g's. The F-35B had its sustained g's cut from five to 4.5 g's, while the US Navy variant had its turn performance truncated from 5.1 to five sustained g's. Acceleration times from Mach 0.8 to Mach 1.2 were extended by eight seconds, 16 seconds and 43 seconds for the A, B and C-models respectively. The baseline standard used for the comparison was a clean Lockheed F-16 Block 50 with two wingtip Raytheon AIM-120 AMRAAMs. "What an embarrassment, and there will be obvious tactical implications. Having a maximum sustained turn performance of less than 5g is the equivalent of an [McDonnell Douglas] F-4 or an [Northrop] F-5," another highly experienced fighter pilot says. "[It's] certainly not anywhere near the performance of most fourth and fifth-generation aircraft."
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flightglobal.com/news/articles/reduced-f-35-performance-specifications-may-have-significant-operational-impact-381683/">http://www.flightglobal.com/news/articl ... ct-381683/</a><!-- m -->
Noch Fragen Phantom?